سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از فهمیده چه فهمیده ایم؟؟

 

 ●فهمیده را بیشتر بشناسیم ؟پنج شنبه 87 آبان 16 - ساعت 10:40 عصر

نویسنده: جلال ق

اردیبهشت ماه سال ? ?????مصادف با ماه محرم بود که نوزادی پسردر خانواده محمدتقی فهمیده در روستای سراجه قم پا به جهان هستی گذاشت ، نوزادی که بعدها با نثار خونش ، حماسه خمینی را به حادثه تاریخی عاشورای حسینی پیوند داد.

 

کودک هفت ساله شد، او برای پیمودن راه علم ودانش روانه دبستان روحانی قم شد، خرداد ? ?????دوران تحصیلات ابتدایی را با موفقیت سپری کرد و درآغاز سال دوم مقطع تحصیلی راهنمایی بود که جنبش انقلاب اسلامی به اوج خود رسید.

محمدحسین فهمیده ،اینجا بلوغ فکری و فهم شعور سیاسی زودرس خود را به نمایش گذاشت و به جمع خیل مردمی مبارزه با طاغوت شتافت .

در لوح تاریخ ثبت است که این دانش آموز نوجوان به پخش اعلامیه‌های بینانگذار جمهوری اسلامی ایران می‌پرداخت و از قافله مبارزه با ستمشاهی عقب نماند.

سال ? ?????بود که خانواده شهید فهمیده به کرج نقل مکان کردند، روزی که برای اولین بار به مدرسه راهنمایی خیابانی کرج قدم گذاشت ، به خود نهیب زد :همه بچه‌ها دوست تو هستند، هیچ کس غریبه نیست .

چند صباحی از انقلاب نگذشته بود که ضد انقلاب در کردستان ، فکر مسوولان و مردم را به خود مشغول کرد.

آقای ناظم و معلمان مدرسه خیبانی کرج درباره فرمان امام / ره / درخصوص تشکیل بسیج سخن می‌گفتند، محمدحسین و داوود فهمیده دو برادر روز ورود امام به وطن را به یادمی آورند، بنابراین برای دفاع از انقلاب و اسلام خود را مهیا می‌دیدند.

محمدحسین خود را به کردستان رساند، اما به خاطر سن کمی که داشت ، نیروهای سپاهی او را به کرج برگردانند و از خانواده‌اش تعهد گرفتند که فرزندشان رابه مناطق جنگی نفرستند.

زمانی که در ????شهریور ? ?????ارتش رژیم بعث عراق به ایران اسلامی حمله کرد، محمدحسین بی‌صبرانه خود را به خوزستان رساند، آنجا آنقدر اصرار کرد تا فرماندهان پذیرفتند در جبهه بماند.

مدتی بعد او و دوستش محمدرضا شمس زخمی شدند و به بیمارستانی در ماهشهر خوزستان انتقال یافتند اما هنوز زخمها التیام پیدا نکرده بود که هردونفر به جمع رزمندگان در جبهه‌ها پیوستند.

این بار فرمانده اجازه نمی‌داد که محمدحسین به خط مقدم جبهه برود، چند روز بعد این رزمنده نوجوان پس از آنکه مقادیری غنیمت از ارتش بعث بدست آورد، فرماندهان به توان بالای رزمی وی پی بردند و به او اجاره رفتن به خط مقدم جبهه داد.

روز هشتم آبانماه ? ?????بود که محمدحسین فهمیده و محمدرضا شمس در نزدیکترین سنگرها به دشمن کنار هم بودند، محمدرضا مجروح شد و محمدحسین او را با مشقت فراوان به پشت خط انتقال داد.

محمدحسین فهمیده هشتم آبانماه ? ???در بازگشت به خط مقدم جبهه رسید که سنگرش را در محاصره پنج دستگاه تانک دشمن دید، او چند نارنجک به خود بست و خود را به یکی از آنها رساند، زیر شنی تانک رفت و آن را منهدم کرد.

او با این جانفشانی ضمن به عقب راندن ارتش بعث ، خود را برای همیشه در تاریخ حماسه‌های ملت ایران ماندگار کرد.

امسال کرج میزان کنگره ملی شهید فهمیده و ? ???هزار دانش آموز کشور است این آیین با حضور بیش از سه هزار دانش آموزان ، مسوولان کشوری و لشکری وخانواده‌های معظم شهدا در ورزشگاه انقلاب اسلامی کرج برگزار خواهد شد.



  • کلمات کلیدی :
  •  ●لیست کل یادداشت های این وبلاگ
     

    جمعه 103 فروردین 31

    برای تعیین شهر خود روی کادر کلیک نمایید.
    اعلام اوقات شرعی براساس ساعت
    رایانه‌ی شما می‌باشد.
     

    d خانه c

     RSS 
     Atom 

    d شناسنامه c

    d ایمیل c

    کل بازدیدها:45568
    بازدید امروز:0
    بازدید دیروز:2


    درباره خودم

    لوگوی وبلاگ


    وضعیت من در یاهو

    یــــاهـو


    بسم الله الرحمن الرحیم .... اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن .... صلواتک علیه وآله ... فی هذه الساعه و فی کل ساعه .... ولیا و حافظا .... و قائدا و ناصرا .... و دلیلا و عینا .... حتی تسکنه ارضک طوعا .... و تمتعه فیها طویلا